”Kampanjat ovat todella jättimäisiä. Yhtä pitkiä kuin presidenttien vaalikampanjat”, Sarandon sanoo.
Ja kampanjointi maksaa. Täytyy matkustaa festivaaleille, järjestää illallisia ja vaikka mitä muuta. Ja jonkun täytyy maksaa tämä kaikki.
”On onnekasta, jos on mukana elokuvassa, jonka kampanjointiin joku on halukas kuluttumaan miljoonia dollareita”, Sarandon sanoo.
Sarandonin mielestä olisi hyvä, jos studioille asetettaisiin rajat sille, kuinka paljon ne saavat käyttää rahaa kampanjointiin. Tällöin Oscar-patsaasta pääsisivät helpommin kisaamaan myös vähemmän varakkaat, ja ehdokkaina saatettaisiin nähdä monipuolisemmin eri taustoista tulevia ihmisiä.
Lähde: Variety
Kuva: Snitch
Lue myös: Tilaa Episodin uutiskirje ja tiedät mitä katsoa! Nappaa katseluvinkit suoraan sähköpostiin tästä.