Markkinatutkimusyritys Nielsen julkaisi mittauksen, joissa tarkasteltiin tv-mediayhtiöiden, eli suoratoistopalveluiden ja perinteisen tv:n katsojaosuuksia kesäkuun ajalta.
Netflix teki hurjan 11,8 prosentin nousun, paljolti huippusuositun Bridgerton-sarjan kolmoskauden ansiosta. Kokonaissijoitus oli neljäs. Edellä olivat NBCUniversal, Youtube ja Disney.
Kaikkien tv-medioiden ykkösenä oli monia mediayhtiöitä omistava Disney, jonka katsojaosuus oli 10,8 %.
Suoratoistopalveluiden osuus kaikista tv-medioista oli 40,3 %. Suoratoistojen keskinäisessä vertailussa suosituin oli Youtube (9,9 %), kakkosena Netflix (8,4 %). Disney Plussan osuus oli 2 %.
Lähde: Nielsen
Lue myös: Tilaa Episodin uutiskirje ja tiedät mitä katsoa! Nappaa katseluvinkit suoraan sähköpostiin tästä.