Netflix teki kesäkuussa hirvittävän katsojatuloksen – Disney edelleen kaikkien tv-medioiden ykkönen Yhdysvalloissa

Bridgertonin kolmoskausi oli Netflixille jättipotti.

23.7.2024 19:00

Markkinatutkimusyritys Nielsen julkaisi mittauksen, joissa tarkasteltiin tv-mediayhtiöiden, eli suoratoistopalveluiden ja perinteisen tv:n katsojaosuuksia kesäkuun ajalta.

Netflix teki hurjan 11,8 prosentin nousun, paljolti huippusuositun Bridgerton-sarjan kolmoskauden ansiosta. Kokonaissijoitus oli neljäs. Edellä olivat NBCUniversal, Youtube ja Disney.

Kaikkien tv-medioiden ykkösenä oli monia mediayhtiöitä omistava Disney, jonka katsojaosuus oli 10,8 %.

Suoratoistopalveluiden osuus kaikista tv-medioista oli 40,3 %. Suoratoistojen keskinäisessä vertailussa suosituin oli Youtube (9,9 %), kakkosena Netflix (8,4 %). Disney Plussan osuus oli 2 %.

Lähde: Nielsen