Netflix pitää pian esityksen tulevaisuuden näkymistään. Luvassa siis kaikkea kiinnostavaa.
– Sitoutuminen on striimipuolella menestyksen avain, kertoo Bela Bajaria, Netflixin sisällöntuotannon pomo.
Netflix esitteli jo vuonna 2022 halvemman tilin mahdollisuuden. Siinä on kuitenkin pieni mutta: halvemmalla saat myös mainoksia elokuviesi ja sarjojesi väliin.
Nyt Netflix pohtii, saisiko striimijätti sidottua käyttäjiä tarjoamalla heille ensin ilmaisen, mainoksellisen tilin, joka olisi helppo päivittää mainoksettomaan tiliin, kunhan katsoja saadaan koukutettua sisältöön.
Netflixillä puntaroidaan parhaillaan toimisiko tällainen idea joissain Euroopan ja Aasian alueilla, joissa striimipalvelulla on keskimäärin vähemmän asiakkaita. Ainakin Netflix pystyisi kasvattamaan yleisöään.
Tietenkään ilmaistilillä ei olisi mahdollisuus katsoa suurimpia hittejä tai kaikkia uutuusnimikkeitä, kuten Stranger Thingsiä, Wednesdaytä, Squid Gamea tai Avatar: The Last Airbenderiä.
Jos Netflixin mainosmyyntiä vertaa kilpailijoihin, niin se on vielä aivan alkutekijöissään. Netflixillä on noin 40 miljoonaa mainostilin omistajaa, kun YouTube tienaa lähes 15 miljardia dollaria vuodessa mainoksillaan. Disneykin tienaa noin kymmenen miljardia ja Paramount kahdeksan.
Lähde: Comicbook
Lue myös: Tilaa Episodin uutiskirje ja tiedät mitä katsoa! Nappaa katseluvinkit suoraan sähköpostiin tästä.