Elokuvien markkinoinnista väännetään usein kättä, ja monia mainoskampanjoita on syytetty siitä, että ne antavat väärän kuvan itse elokuvasta. On useita tapauksia, joissa elokuvan traileri on jotain ihan muuta kuin valmis elokuva. Tällainen on yleistä varsinkin hieman taiteellisemmissa ja vaikeammin markkinoitavissa elokuvissa, jotka eivät klippien perusteella vielä saa massaa teattereihin.
Pian ilmestyvän Transcendence-elokuvan ohjaaja Wally Pfister on National Association of Broadcasters Convention -paneelitilaisuudessa avautunut, että trailerissa Morgan Freemanin esittämä lause ”It will be the end of mankind as we know it” ei ole edes hänen kirjoittamansa.
”Se repla ei ole elokuvassa… En ikinä kirjoittaisi mitään sellaista”, Pfister kertoi tilaisuudessa, lisäten Warner Brosin markkinointitiimin laittaneen sen traileriin.
Studio selvästi haluaa käyttää kaikki oljenkorret, jotta elokuvasta tulisi pakkokatsottavaa kaikille, joita ihmiskunnan tuho pelottaa. Onko tämä oikein?
(Episodi/ML)